KÖP- & LEVERANSVILLKOR FÖR STEAM-ONE.SE


1. BESTÄLLNING

E-butiken steam-one.se drivs av Fairnet AB med organisationsnummer: 556585-5524 som är skandinavisk distributör av varumärket. E-butiken är öppen 24 timmar per dag. Det kan emellertid hända att den måste hålla stängt på grund av underhåll. När du gör en beställning måste du tillhandahålla dina personliga uppgifter, kontaktinformation samt betalningsinformation. Kom ihåg att det är ditt ansvar att se till att informationen är korrekt. Genom att göra en beställning i denna webbshop, erbjuder du dig att köpa de varor som du har valt ut enligt dessa villkor. Vi kan efter eget gottfinnande acceptera eller avslå ditt erbjudande. Kvittot som du tar emot när du klickar på ”Köp” är en automatisk bekräftelse som innebär att vi har tagit emot ditt inskickade anbud. Däremot innebär bekräftelsen inte att vi har accepterat ditt anbud och vi förbehåller oss rätten att avböja ditt anbud efter att du har tagit emot det automatiska kvittot. Vi kan inte garantera att alla varor som visas i denna webbshop finns på lager när du gör din beställning. Om varan som du har beställt har tagit slut kontaktar vi dig så snart som möjligt och ser till att du får full återbetalning. Fairnet AB har rätten att avböja ditt anbud om vi inte får betalningsgodkännande. Varan tillhör Fairnet AB tills full betalning erhållits.

 

2. INFORMATION I WEBBSHOPEN
På steam-one.se har vi gjort allt som står i vår makt för att undvika fel i e-butiken. Emellertid kan det förekomma fel och ofullständigheter i information, texter, bilder, grafik och annat material. I sådana fall och i den utsträckning som lagen tillåter, kan vi inte hållas ansvariga för skador som uppstår därav, såtillvida sådan skada inte är ett resultat av grov vårdslöshet eller avsiktlig försummelse från vår sida. Det är Fairnet ABs avsikt att korrekt återge de varor som finns till försäljning i denna webbshop. Det går emellertid inte att garantera att färgerna i denna webbshop exakt återger varornas verkliga färger. Dessa avvikelser kan bero på din dators färg- och bildinställningar och därför kan vi inte garantera att färgerna är exakt samma som på din datorskärm.


3. ÅTKOMST TILL VÅR WEBBSHOP

Vi förbehåller oss rätten att när som helst och oavsett anledning ta bort eller ändra de tjänster vi erbjuder på vår webbshop utan föregående meddelande. Vi ansvarar inte för om denna webbshop är otillgänglig vid någon tidpunkt eller under någon tidsperiod.


4. BETALNINGSVILLKOR

E-handeln steam-one.se samarbetar med Klarna. Klarna erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor samt Fairnets och Steam One’s köp- och leveransvillkor.


5. FAKTURA UTLAND
Vid beställning från Danmark, Norge och Finland skickas fakturan i samband med frakt av varorna. Betalningsvillkor är 20 dagar.


6. LEVERANS OCH FRAKT
Leverans i Sverige/Danmark sker inom 3-7 dagar efter beställning om inte annat anges vid varan. Du kommer att få en uthämtningsavi i brevlådan och hämtar därefter ut din vara på det utlämningsställe som står angivet på avin. Leverans i Norge sker 1-2 gånger i månaden. Kontakta kundtjänst för exakt leveransdatum. Ordrar över 10 000 kronor är fraktfria. Frakt anges för varje beställning i kassan innan betalning.


7. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP
Vid köp i vår nätbutik har du alltid 14 dagars öppet köp/bytesrätt. Det som gäller då är att varan skall vara oanvänd och oskadad. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden och varan ska returneras i originalförpackningen ihop med alla tillbehör. Om du har betalt med kort eller hela beloppet via faktura betalar vi tillbaka värdet på varan inom 14 dagar. Vid delbetalning via faktura betalas ev inbetalt belopp tillbaka. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något. Vi hämtar inte ut paket utan att ha kommit överens innan och löser inte heller ut postförskott.

8. REKLAMATIONER
Vi kontrollerar alla varor noga innan vi skickar dem men om det ändå skulle vara något fel på varan eller att du fått fel vara kontakta oss snarast så att vi kan hjälpa dig. Vi skickar då en returfraktsedel så att du kan returnera varan och vi står naturligtvis för returfrakten. Vi ersätter dig därefter så fort som möjligt med korrekt vara kostnadsfritt.


9. TRANSPORTSKADOR
Viktigt: Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen, alt när du hämtar din vara på vårt lager. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras, måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens. Be chaufför alt personal på lagret notera skadan och signera. Vid alla transportskador, kontakta info@Fairnet AB.se snarast.Bifoga i mail, tydliga bilder på skadan samt på eventuellt skadat emballage och uppge i mailet ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Varor måste därför ha synats innan de tas från lagret. Fraktskador kan inte anmälas vid egentransport.


10. FORCE MAJEURE
Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför FairNets kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Ironqueen befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingånga avtal.


11. KÖPEVILLKOR TILLÄGG – FÖR ÅTERFÖRSÄLJARE

11.1. Alla beställningar är fraktfria och behandlas inom 1-3 dagar. 

11.2. Varor som är beställningsvaror skickas inom 1-4 veckor. 

11.3. För exakt leveranstid maila till info@fairnet.se eller ring 0431-72450.

11.4 Vid beställning i vår webbutik har du 2 veckors ångerrätt.

11.5 Vid retur ska förpackningarna vara obrutna och returfrakten står ni själva för.

11.6 Alla beställningar har 30 dagars fakturatid.

 

INTEGRITETSPOLICY FÖR STEAM-ONE.SE

AVSEENDE INTEGRITET OCH MARKNADSFÖRING
Vi på FairNet AB som driver steam-one.se vill att du ska känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder, lämnar ut och lagrar dina personuppgifter samt hur vi i övrigt säkerställer att dina personuppgifter behandlas enligt gällande lagstiftning. Det är viktigt för oss att du läser och förstår denna integritetspolicy och att känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter.

VEM ÄR PERSONUPPGIFTSANSVARIG?
FairNet AB AB, med org. nr 556585-5524 och postadress: Ängelholmsvägen 263, 269 42 Båstad (i denna policy kallad ”FairNet AB”) är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter när FairNet AB tillhandahåller och marknadsför produkter och tjänster samt vid övriga kontakter med FairNet AB, såsom besök i vårt lager eller via e-post och telefon. Som personuppgiftsansvarig är det FairNet ABs ansvar att se till att dina uppgifter hanteras på ett korrekt och säkert sätt enligt tillämplig lagstiftning.

VILKA PERSONUPPGIFTER VI SAMLAR IN OCH VARFÖR VI SAMLAR IN DEM
FairNet AB samlar in och behandlar följande kategorier av personuppgifter om dig som kund eller potentiell kund i samband med att du genomför köp och använder våra tjänster och att vi marknadsför och saluför våra produkter och tjänster.

  • Kontaktuppgifter såsom namn, titel och attesträttighet, e-postadress, leveransadress, fakturaadress och telefonnummer.
  • Ålder
  • Kontoinformation såsom kundnummer, användarnamn, lösenord och när kontot registrerades.
  • Kundinställningar för marknadskommunikation och personliga erbjudanden.
  • Identifikationsnummer, dvs. personnummer eller organisationsnummer.
  • Orderinformation såsom ordernummer, beställda produkter eller tjänster, orderdatum, pris, rabatt och köphistorik.
  • Betalningsuppgifter såsom betalningssätt, kortnummer, kortinnehavare, transaktionstidpunkt, belopp, IP-adress och betalningshistorik.
  • Finansiell information som kreditupplysningar.
  • Korrespondens och annan information om supportärenden såsom ljudinspelningar av samtal, anteckningar och e-postmeddelanden vid kontakt med kundservice.
  • Användargenererade data om din interaktion med FairNet ABs marknadskommunikation och webbplatser, såsom IP-adress, enhetsinformation (teknisk information om dator, mobiltelefon och andra enheter som du använder t.ex. webbläsarinställningar, tidzon, operativsystem), platsinformation, svar på enkäter samt klick- och besökshistorik som bland annat visar vilka av våra varor eller erbjudanden du varit intresserad av, hur du interagerar med våra nyhetsbrev och vilka av våra event du anmält dig till och deltagit på samt resultat från kundnöjdhets- eller marknadsundersökningar.
  • Om du har rätt att använda olika erbjudanden eller rabatter genom medlemskap i olika förbund eller organisationer som har förhandlat avtal med FairNet AB för sina medlemmar.
  • Uppgifter lämnade i tävlingsbidrag samt anmälan till och utvärdering av event eller andra marknadsföringsåtgärder.

FRÅN VILKA KÄLLOR SAMLAR VI IN UPPGIFTER OM DIG SOM KUND?
FairNet AB samlar in dina personuppgifter direkt från dig när du genomför en beställning, besöker FairNet ABs hemsidor – fairnet.se eller steam-one.se, deltar vid våra events och mässor, klickar på länkar i digital marknadskommunikation som vi har skickat till dig, är i kontakt med vår kundtjänst och när du på annat sätt har kontakt med FairNet AB och lämnar uppgifter om dig. Information om dig samlas in vid dessa tillfällen för att du ska kunna ingå avtal med FairNet AB och för att FairNet AB ska kunna tillhandahålla sina produkter och tjänster till dig.

HUR LÄNGE SPARAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?
FairNet AB kommer att spara dina personuppgifter så länge som det är nödvändigt för att fullgöra de ändamål som uppgifterna behandlas för. Hur lång lagringsperioden är beror alltså på för vilket ändamål som uppgifterna behandlas. Därutöver kan FairNet AB komma att spara uppgifterna längre om det behövs för att fastställa, försvara eller göra gällande rättsligt anspråk, t.ex. om det pågår en tvist eller om en anmälan om brott har lämnats in till Polismyndigheten. Vi genomför regelbundet gallringar och ta bort personuppgifter som inte längre är nödvändiga.FairNet AB sparar personuppgifter kopplade till ditt konto så länge du är aktiv genom att interagera med FairNet AB på olika sätt. Om du har varit inaktiv under en viss period kommer kontot automatiskt att avslutas och de personuppgifter som vi har samlat in och behandlat för att tillhandahålla ditt konto och tjänsterna kopplade till kontoinnehavet raderas. Du kan kontakta oss om du har frågor kring detta.

VILKA DELAR VI DINA PERSONUPPGIFTER MED?
FairNet AB kan komma att lämna ut dina uppgifter till andra företag för att du ska kunna ta del av våra erbjudanden, produkter och tjänster. Mottagarna av dina personuppgifter kan antingen vara personuppgiftsbiträden till FairNet AB, dvs. företag som behandlar dina uppgifter för vår räkning och enligt våra instruktioner, eller självständigt personuppgiftsansvariga, dvs. företag som ansvarar självständigt för behandlingen av dina uppgifter då de har en direkt relation med dig som kund. FairNet AB kan även komma att lämna ut dina uppgifter till myndigheter om det är nödvändigt för att följa lag, föreskrift eller myndighetsbeslut eller för att FairNet AB ska kunna fastställa, försvara eller göra gällande rättsliga anspråk.

RÄTT TILL RADERING AV DINA PERSONUPPGIFTER
Vi respekterar att de personuppgifter som vi behandlar om dig är lånade från dig. Du har därför rätt att begära att FairNet AB tar bort dina personuppgifter när uppgifterna behandlats på ett olagligt sätt, måste raderas för att uppfylla en rättslig förpliktelse som FairNet AB omfattas av, inte längre är nödvändiga för de ändamål för vilka de har behandlats eller när du invänder mot en intresseavvägning av berättigat intresse som FairNet AB har gjort och det saknas berättigat intresse för FairNet AB eller tredje part som väger tyngre (se nedan ”Rätt att göra invändningar mot viss typ av behandling” för information om rätten att invända). Vi kan dock inte alltid tillmötesgå din begäran då det kan finnas anledningar som ger oss rätt att fortsätta behandlingen, t.ex. om personuppgifterna behandlas för att uppfylla en rättslig förpliktelse som legal grund (såsom enligt krav i bokföringslagen) eller om uppgifterna är nödvändiga för att FairNet AB ska kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk.

HUR SKYDDAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?
Du ska alltid kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. FairNet AB har därför vidtagit lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot olämpliga eller ofrivilliga utlämnanden, användning, otillbörlig åtkomst, radering, ändring eller skada av dina personuppgifter. Exempelvis sparas alla kunduppgifter i en databas som är skyddad med brandvägg och behörighetsstyrning så bara anställda inom FairNet AB som behöver åtkomst till dina uppgifter för att utföra specifika uppgifter har sådan tillgång.

KONTAKTUPPGIFTER
Tveka inte att kontakta oss om du har frågor om denna integritetspolicy eller om du vill ha mer information om vår behandling av dina personuppgifter eller om någon uppgift skulle vara felaktig och du vill att vi rättar den. Skicka ett e-post till: info@fairnet.se

Select your currency